Een goede merkpositionering zorgt ervoor dat je doelgroep kiest voor jouw merk op basis van gevoel. Want merken zijn emotie ❤️. Je doelgroep raken in het hart kan alleen door écht te kiezen en heel consistent te zijn. Dat valt of staat met een stevige positionering. Hoe wij samen met jou aan de slag gaan? Dat lees je op deze pagina.
Dit alles leidt tot een routekaart. Daarin beschrijven we wat de gekozen merkpositionering betekent voor symboliek, communicatie en gedrag. Na deze 2 sessies ben je klaar voor de volgende stap: het consistent doorvoeren van deze onderscheidende merkpositionering.
Waarom rijden mensen BMW of lopen op Nikes? Waarom gebruikt bijna 1 op de 4 mensen wereldwijd een iPhone? Tipje van de sluier: het heeft niks te maken met kwaliteit, een sterke motor of ‘gewoon omdat ze lekker lopen’
Mensen kiezen nou eenmaal onbewust voor dát merk op basis van…. gevoel. Écht sterke merken zetten vol in op emotie. Het is de basis van hun merkpositionering. De vraag is dus: welke plek wil jouw merk innemen in het hart van je doelgroep?
Om die vraag te beantwoorden gaan we op reis! En we nemen mee: de persoonlijkheidstheorieën van Carl Gustav Jung.
Er zijn verschillende merkpositioneringsmodellen op basis van emotie, vaak gebaseerd op de theorieën van Jung. Wij werken met een merkpositioneringsmodel dat uitgaat van zes universele emoties, de zogenaamde ‘needs’ van de doelgroep. Elke emotie met een eigen kleur.
Er is geen beste of slechtste emotie in dit model. Het gaat er om welke emotie de beste *klik* heeft met jouw merk en jou het best onderscheidt van jouw concurrenten. Dat is het doel van de sessies. Aan het eind van de twee sessies heb jij kleur gekozen. En dat is ontzettend belangrijk! Want…. wie niet kiest, wordt niet gekozen!
Bel of mail Paul om te horen hoe we jou kunnen helpen jouw merk onderscheidend te positioneren. Vindt-ie leuk!
+31 6 53 38 86 57
paul@nr6.nl