x

Implementatie van jouw positionering

Positionering implementeren: tijd om te verbinden

De overeenkomst tussen jouw organisatie en de drie musketiers? “Eén voor allen en allen voor één!” Vrij vertaald: we strijden allen voor hetzelfde doel en blijven elkaar trouw. Dat doel? Een merk dat consistent dezelfde emotie laadt. 

Neem een merk als Dove met haar onderscheidende positionering van innerlijke schoonheid en dus (ook) het gebruik van modellen die niet in maatje 36 passen. Of een merk als Coolblue. Die glimlach is in álles doorgevoerd. Van bevestigingsmail tot winkelervaring. Een herkenbaar resultaat van jarenlang consistent bouwen aan het merk. 

Symboliek, Gedrag en Communicatie. Drie hele belangrijke knoppen waar we samen aan gaan draaien om jouw merkpositionering tot leven te brengen. 

NR6 Corporate Identity Model

We kijken eerst naar symboliek: kleur- en vormgebruik, lettertype, illustraties, beeldgebruik, tone of voice. Zijn er aanpassingen nodig om dit in lijn te brengen met de gekozen positionering?

Hoe kunnen we de mensen in jouw organisatie de juiste handvatten geven? De ‘purple promise’ van Fedex en ‘7 zekerheden training’ van Jumbo zijn er om een reden 😉. We beschrijven de waarden en normen die de medewerkers in jouw organisatie helpen om het gewenste gedrag te vertonen. Een manifest, corporate movie, intern lanceringsevenement…. Samen kijken we wat het beste past voor jouw organisatie!

Met jouw (marketing)communicatieteam verbinden we jouw merk met jouw doelgroepen in een strategie voor communicatie. We zoeken daarvoor het gedeeld belang: wat wil jij graag vertellen en hoe sluit dit aan bij de behoefte(n) van jouw doelgroep? Stel jouw merk zet zich in voor de energietransitie. Fantastisch! Maar de omwonenden van jouw locatie zullen het feit dat jij in 2030 energieneutraal bent minder belangrijk vinden. Wat het hen oplevert als jij dat voor elkaar krijgt, horen ze wel graag! De juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal. Klinkt simpel, toch 😊?

Bekijk nog meer van onze diensten:

Contact met NR6

Werk maken van jouw communicatie? Contact ons!

Paul stroopt graag zijn mouwen op om je te helpen met jouw communicatiestrategie of -concept. Bel ‘m gewoon even op!

+31 6 53 38 86 57
paul@nr6.nl