Overzicht

Door:

Paul Arts

paul@nr6.nl

22-04-2020


METHODE STAP 5: VAN CONTENT NAAR CREATIE

De contentmatrix kun je zien als een vernuftig georganiseerde gereedschapskist. Elke tooltje heeft z’n eigen plek, je handen vinden als vanzelf wat ze nodig hebben.

Want vervolgens is het tijd voor ons ambacht. Voor onderscheidende creatie. Zodat wat je maakt niet alleen functioneel is, maar ook nog eens op een relevante manier om aandacht vraagt.

Dus vertalen we elk stukje van het verhaal naar inspirerende content.

DE RUST VAN DE LANGE TERMIJN

 

Een krachtige stakeholderrelatie vraagt, net als alle menselijke relaties, tijd, aandacht en wederzijds respect. En dat is nu juist het mooie van deze methode. Omdat je de behoeften per stakeholdergroep slim linkt aan de koers van je organisatie, heb je die tijd. Je voorziet je organisatie van bouwstenen voor jaren.

 

STAKEHOLDERCOMMUNICATIE GEEFT GRIP

 

CASEVOORBEELD: STAKEHOLDERCOMMUNICATIE

 

Een haven is een schitterend voorbeeld van een organisatie met de meest uiteenlopende stakeholders. In opdracht van, en samen met, Port of Amsterdam geven we de stakeholdercommunicatiestrategie vorm.

 

Toen we begonnen, clusterden we de stakeholdergroepen, brachten de belangen in kaart en vertaalden we de strategie naar maatwerk voor uiteenlopende groepen.

 

Het concrete resultaat: aanscherping van de visuele identiteit, uitbreiding van de beeldbank, transformatie van het digitaal platform, ontwikkeling interne communicatie, vormgeven van het strategisch plan en het ontwikkelen van verschillende animaties en films.

 

We zijn nu ruim 164 communicatiemiddelen verder, werken al ruim 5 jaar samen en het wordt nog elke dag mooier.

 

Het ultieme bewijs

Het reputatieonderzoek dat Port of Amsterdam liet uitvoeren door een onafhankelijk onderzoeksbureau toont een stijgende reputatiescore bij de belangrijke stakeholders.

 

Meer weten?

Wil je meer weten over onze communicatie voor verschillende stakeholdergroepen? Bel of mail voor een afspraak. We vertellen er graag meer over.

paul@nr6.nl