x

Positionering van jouw merk

Een goede merkpositionering zorgt ervoor dat je doelgroep kiest voor jouw merk op basis van gevoel. Want merken zijn emotie. Je doelgroep raken in het hart kan alleen door écht te kiezen en heel consistent te zijn. Dat valt of staat met een stevige positionering. Hoe wij samen met jou aan de slag gaan? Dat lees je op deze pagina.

  • Merkpositioneringsmodel volgens Needscope
    We duiken de theorie in. Oefenen met de merkpositionering van merken die we  allemaal kennen. Het doel: de juiste manier van denken onder de knie krijgen. Meer weten over deze theorie? Klik hier!
  • Positionering van jouw concurrenten
    Wat is de (needscope) positionering van jouw concurrenten en wat leren we daarvan? Hoe onderscheid je jouw merk ten opzichte van die concurrenten?
  • De positionering van jouw merk
    Jaa, nú gaan we aan de slag met JOUW merk. Waar sta je nu en waar wil je naartoe? Dit onderdeel gaat om twee dingen: kleur bekennen en het ontdekken van jouw toverwoord.

Dit alles leidt tot een routekaart. Waarin we beschrijven wat de gekozen merkpositionering betekent voor jouw merkidentiteit, communicatie en gedrag. Na deze 2 sessies ben je klaar voor de volgende stap: het consistent doorvoeren van deze onderscheidende merkpositionering.

Deze merken gingen je voor:

Logo Port of Amsterdam
Logo Parteon
Logo How Company

Sterke merken en hun positionering

Waarom rijden mensen BMW? Tipje van de sluier, het heeft niks te maken met kwaliteit, een sterke motor of ‘gewoon omdat ze lekker lopen’. 😉 Waarom gebruikt bijna 1 op de 4 mensen wereldwijd een iPhone?

Mensen kiezen nou eenmaal onbewust voor dát merk op basis van.. gevoel. Écht sterke merken zetten vol in op emotie. Het is de basis van hun merkpositionering. De vraag is dus: welke plek wil jouw merk innemen in het hart van je doelgroep?

Om die vraag te beantwoorden gaan we op reis! En we nemen mee: de persoonlijkheidstheorieën van Carl Gustav Jung.

Merkpositionering op basis van Needscope

Er zijn verschillende merkpositioneringsmodellen op basis van emotie, allemaal gebaseerd op de theorieën van Jung. Wij werken met het merkpositioneringsmodel Needscope. Ontwikkeld door Kantar TNS. Needscope gaat uit van 6 universele emoties, de zogenaamde ‘needs’ van de doelgroep. Elke emotie met een eigen kleur.

Er is geen beste of slechtste emotie in dit model. Het gaat er om welke emotie de beste *klik* heeft met jouw merk en jou het best onderscheidt van jouw concurrenten. Dat is het doel van de sessies. Aan het eind van de twee sessies heb jij kleur gekozen. En dat is ontzettend belangrijk! Want.. wie niet kiest, wordt niet gekozen.

Bekijk nog meer van onze diensten:

Contact met NR6

Ben jij klaar om kleur te bekennen? Contact ons!

Bel of mail Paul om te horen hoe we jou kunnen helpen jouw merk onderscheidend te positioneren. Vindt-ie leuk!

+31 6 53 38 86 57
paul@nr6.nl

NR6 maakt gebruik van cookies.

Je kunt de instellingen aanpassen via de button ‘Instellingen’. Benieuwd naar ons Privacy- en cookiebeleid?

Privacy- en cookiebeleid | Sluiten
Instellingen