x

De kracht van jouw merk zien

Een goede merkpositionering zorgt ervoor dat je doelgroep kiest voor jouw merk op basis van gevoel. Want merken zijn emotie ❤️. Je doelgroep raken in het hart kan alleen door écht te kiezen en heel consistent te zijn. Dat valt of staat met een stevige positionering. Hoe wij samen met jou aan de slag gaan? Dat lees je op deze pagina.

  • Merkpositioneringsmodel volgens de archetypes van Jung
    We duiken de theorie in. Oefenen met de merkpositionering van merken die we allemaal kennen. Het doel: de juiste manier van denken onder de knie krijgen.
  • Positionering van jouw concurrenten
    Hoe positioneren jouw concurrenten zich en wat leren we daarvan? Hoe onderscheid je jouw merk ten opzichte van die concurrenten?
  • De positionering van jouw merk
    Waar sta je nu en waar wil je naartoe? Dit onderdeel gaat om twee dingen: kleur bekennen en het ontdekken van jouw krachtwoord.

Dit alles leidt tot een routekaart. Daarin beschrijven we wat de gekozen merkpositionering betekent voor symboliek, communicatie en gedrag. Na deze 2 sessies ben je klaar voor de volgende stap: het consistent doorvoeren van deze onderscheidende merkpositionering.

Deze merken gingen je voor:

Logo Parteon
Logo How Company

Sterke merken en hun positionering

Waarom rijden mensen BMW of lopen op Nikes? Waarom gebruikt bijna 1 op de 4 mensen wereldwijd een iPhone? Tipje van de sluier: het heeft niks te maken met kwaliteit, een sterke motor of ‘gewoon omdat ze lekker lopen’

Mensen kiezen nou eenmaal onbewust voor dát merk op basis van…. gevoel. Écht sterke merken zetten vol in op emotie. Het is de basis van hun merkpositionering. De vraag is dus: welke plek wil jouw merk innemen in het hart van je doelgroep?

Om die vraag te beantwoorden gaan we op reis! En we nemen mee: de persoonlijkheidstheorieën van Carl Gustav Jung.

Merkpositionering volgens Jung

Er zijn verschillende merkpositioneringsmodellen op basis van emotie, vaak gebaseerd op de theorieën van Jung. Wij werken met een merkpositioneringsmodel dat uitgaat van zes universele emoties, de zogenaamde ‘needs’ van de doelgroep. Elke emotie met een eigen kleur.

Er is geen beste of slechtste emotie in dit model. Het gaat er om welke emotie de beste *klik* heeft met jouw merk en jou het best onderscheidt van jouw concurrenten. Dat is het doel van de sessies. Aan het eind van de twee sessies heb jij kleur gekozen. En dat is ontzettend belangrijk! Want…. wie niet kiest, wordt niet gekozen!

Bekijk nog meer van onze diensten:

Contact met NR6

Ben jij klaar om de kracht van jouw merk te ontdekken?

Bel of mail Paul om te horen hoe we jou kunnen helpen jouw merk onderscheidend te positioneren. Vindt-ie leuk!

+31 6 53 38 86 57
paul@nr6.nl