x

Communicatie: lijm tussen merk en doelgroep

Goede communicatie valt of staat met verbinding. Het verbinden van jouw merk aan jouw doelgroep(en). Dát is het uitgangspunt bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie of -concept. Je merk tot leven brengen. Lees op deze pagina hoe we dat doen!

Wij van WC eend

Wat jouw merk doet is super belangrijk. Je mag dat van de daken schreeuwen! Maar.. als je alleen vertelt waarom JIJ dat zo belangrijk vindt, kun je de plank behoorlijk misslaan. Een beetje zoals deze slogan uit 1989: Wij van WC-eend adviseren: WC-eend. Voel je ‘m? 🚽

Stel jouw merk zet zich in voor de energietransitie. Fantastisch! Dan begin je bij stap 1: wie is mijn doelgroep en wat willen zij horen? Omwonenden van de locatie waar jouw bedrijf gevestigd is bijvoorbeeld. Die hebben andere belangen dan jij. Dat jij in 2030 energieneutraal wilt zijn zullen ze niet zo belangrijk vinden. Wat het ze oplevert als jij dat voor elkaar krijgt is voor hen veel belangrijker!

Aan de slag met jouw communicatie

Wil je werk maken van jouw communicatie? Dan is een goede basis onmisbaar. Pas als die basis staat kun je starten met contentcreatie. En dus beginnen we met:

  • In kaart brengen van jouw doelgroep(en) en behoeftes.
    Zo ga je van zenden, naar écht inspelen op behoeften.
  • Buyer persona(‘s) creëren.
    Deskresearch, fieldresearch, marktonderzoek. We halen alles uit de kast om jouw doelgroep scherp te krijgen. Gelukt? Dan door naar de volgende stap!
  • Customer journey.
    Oftewel: de klantreis. Waar bereik je jouw persona(‘s), welke kanalen zet je in. Hoe realiseer je het juiste resultaat op elke communicatie inspanning?

Deze merken gingen je voor:

Logo Port of Amsterdam
Contact met NR6

Werk maken van jouw communicatie? Contact ons!

Paul stroopt graag zijn mouwen op om je te helpen met jouw communicatiestrategie of -concept. Bel ‘m gewoon even op!

+31 6 53 38 86 57
paul@nr6.nl