22-04-2020
In de tweede stap verdelen we tijdens een werksessie het stakeholderspeelveld van je organisatie in overzichtelijke groepen. We stellen vast wat ze denken, wat ze voelen, wat ze bijeenbrengt en, misschien wel, uit elkaar drijft.
Elke organisatie heeft weer andere stakeholders. Dat kunnen klanten zijn, patiënten, leveranciers, buren, overheden, aandeelhouders, de media en natuurlijk ook, je eigen medewerkers. Iedereen, kortom, waarmee je als organisatie een belangrijke relatie hebt. Wat ze bindt, is dat ze altijd iets van je verwachten. Met krachtig stakeholdermanagement houd je de regie over die verwachtingen en zorg je dat ze in lijn liggen met je eigen strategie.
Als we weten met wie we praten, gaan we vervolgens de behoeften van je stakeholders in kaart brengen. Welke eisen stellen ze aan je communicatie?
Om je een idee te geven: ook bij NR6 hebben we onze stakeholders gevraagd welke eisen ze stellen aan onze communicatie. Ze hebben uitgesproken wat ze van ons verwachten, wij hebben de respons geanalyseerd & geclusterd en dit is het resultaat:
Expertise
De behoefte aan strategische of creatieve kennis. Soms om geleid te worden, soms om te sparren. Maar altijd met het doel om voor langere termijn resultaat te behalen.
Creativiteit
De behoefte aan creatief denk- en productievermogen om tot verrassende content en communicatieoplossingen te komen.
Productiviteit
Executiekracht om effectief content, creatie en middelen te leveren.
Informatie
Transparantie en overzicht in tijd, resources, budget, proces en uitkomsten.
Wil je weten hoe we jouw organisatie kunnen helpen met de verbetering van je stakeholderrelaties? Bel of mail voor een afspraak.
paul@nr6.nl