Overzicht

Door:

Paul Arts

paul@nr6.nl

22-04-2020


Methode stap 1: Van buiten naar binnen

Communicatie, marketing, sales en HR hebben een eenduidig verhaal nodig. Een verhaal dat feilloos lijnt met je organisatiestrategie. Voor de ontwikkeling van dat verhaal starten we van buiten naar binnen: in de eerste sessie inventariseren we de maatschappelijke ontwikkelingen die je organisatie raken.

 

DE INVLOED VAN DE WERELD OM ONS HEEN

We zetten de belangrijkste trends op een rij, beoordelen welke de meeste impact hebben en maken concreet wat ze voor jouw organisatie betekenen.

 

Connectivity: technologie is allang sociaal

We maken steeds meer en intensiever gebruik van digitale diensten om met elkaar in contact te staan. Dat lijkt een open deur, maar de consequenties zijn diepgaand. Niet alleen zakelijk, ook privé. Altijd en overal bereikbaar zijn is de nieuwe norm.

 

Je ziet hoe deze ontwikkeling ons overal raakt: niet alleen het bedrijfsleven moet de meest relevante vorm vinden om altijd aan te zijn, ook de publieke sector, de zorg en bijvoorbeeld ons onderwijs.

 

De hang naar authenticiteit

De kunst van het oprecht, echt, eerlijk en compromisloos zijn. We vragen het van elkaar en eisen het van de merken waarmee we ons verbinden. We willen zien en voelen. Alleen dan willen we ons ermee identificeren.

 

Daarom moet de signatuur van je organisatie eenduidig zijn: of we nu iets verkopen, met een klant of een medewerker in gesprek zijn of onszelf presenteren in de media: we vertellen één helder, herkenbaar verhaal.

 

Maatschappelijke ontwikkelingen waar we niet omheen kunnen

 

Kwaliteit als kern

Opnieuw waarderen we massaal de zaken die met aandacht zijn gemaakt. Producten die tijd kosten om te vervaardigen, waar het vakmanschap vanaf straalt, met een verhaal dat de moeite van het vertellen meer dan waard is.

 

Middle of the road heeft geen kansen meer. Het is óf kwaliteit & vakmanschap óf wegwerp tegen bodemprijzen.

 

De binding van gedeelde waarden

Vroeger werden we verbonden door ons geloof, de vakbond of ons postcodegebied. In deze tijd verbinden we ons met mensen die in alle vrijheid dezelfde keuzes maken, gebaseerd op gedeelde normen en waarden.

 

Duurzaam is het nieuwe gewoon

Duurzaamheid heeft zich uitgestrekt over ons hele leven. Hoe we het vormgeven, met wie en hoe we zakendoen, hoe we onszelf voeden, waar we naartoe reizen en hoe we omgaan met de natuur.

 

Ook het kwalitatief beheren en verder uitbouwen van langdurige relaties met stakeholders getuigt van een duurzame instelling.

 

 

Wil je meer weten?

Het is nog maar een greep. Wil je weten welke ontwikkelingen jouw organisatie raken? Bel of mail ons voor een afspraak. We vertellen er graag meer over.

paul@nr6.nl