020 20 50 43 5
x

Inside out

1 februari 2021 Paul Arts, Founder & strateeg

Om communicatie een pijler voor succes te laten zijn, verbinden we jouw strategie met de belangen van jouw stakeholders. In de vorige blog vertelden we hoe we ‘van buiten naar binnen’ in kaart brengen met welke maatschappelijke ontwikkelingen en welke stakeholders we rekening willen houden. Het is nu zaak deze uitgangspunten te verbinden met de strategie van jouw organisatie.

Waarom vertellen we welk verhaal wanneer aan wie via welk kanaal?

Het antwoord op deze vraag is de sleutel tot succes. De uitkomsten van deze en voorgaande stappen bundelen we in de stakeholder communicatiestrategie: het moederdocument waarin we merk, positionering, stakeholderbehoeften, strategie, communicatie en content creatie bij elkaar brengen.

Van strategie naar uitvoering

We schetsen de contentmatrix van jouw organisatie: een helder overzicht dat toont op welk moment en via welke kanaal we welk stukje van ons verhaal vertellen. We definiëren de toon, de taal, de stijl en de context. Een basis voor duurzaam succes.

Daarna is het tijd voor ons ambacht. Voor onderscheidende content creatie. Zodat wat je maakt niet alleen functioneel is, maar ook nog eens op een relevante manier om aandacht vraagt. We vertalen elk stukje van het verhaal naar inspirerende content en gebruiken het dashboard om inzichtelijk te houden of we raak schieten.

De rust van de lange termijn

Door merk, strategie en stakeholderbehoeften te verbinden creëer je relevante content en voorzie je jouw organisatie van bouwstenen voor jaren.